úterý 28. ledna 2014

Dušená kedlubna s quinou a žitnými těstovinami

Zase jako obvykle, jednoduše líná si najít nějaký recept a pustit se do něčeho složitějšího. Naštěstí  jsem si vzpomněla na  skvělou extra jednoduchou dušenou kedluben z detoxu od Mačingové, tak jsem si pro ni po škole zaletěla do zeleniny. A recept si trochu upravila.

potřebujeme:

  • 1ks středně velké kedlubny
  • cibuli
  • sůl, cayenský pepř, oregano
  • olivový olej
  • 1/2 šálku quinoi
  • žitné celozrnné ( pšeničné celozrnné nebo bezvaječné) těstoviny 
  • (česnek)
  • ( jakékoliv maso- nejlépe kuřecí, krůtí)
nejlepší jsou od firmy Natural, mají různé druhy, takže si určitě vyberete

quinoa před a po vaření

 Těstoviny vařím ve vroucí osolené vodě s kapkou olivového oleje zhruba 6-7minut ( nebo jak je psáno na etiketě). Ve vodě propláchnu quinou a dám taktéž vařit ve vodě. Vařím ji dokud není měkká ( nemám to vůbec spočítané, ale jednoduše z těch tvrdých kuliček potom zbudou měkké prstýnky, něco podobného jak pohanka).
Cibuli nakrájenou na kostky zpěním na olivovém oleji a osolím. Kedluben očistím, odkrojím tvrdou slupku, nahrubo nastrouhám a přidám do hrnce. Vše orestuji, opepřím ( popř. přidám oregano) a zaliji zhruba 1dl vody. Nechám přejít varem a až se voda odpaří, smíchám se uvařenými těstovinami a quinou.

No a milovníci masa ( takže já :D) si mohou ještě přidat nějakou bílkovinu, protože kedluben s těstovinama jsou sacharidové záležitosti.
Já jsem měla po ruce vepřovou panenku ( ještě ze zabíjačky :D) tak jsem si osolila, opepřila a s česnekem dusila a dusila a dusila... až mě to přestávalo bavit :D
K mému překvapení se to dalo dokonce i jíst :D
 Jestli máte lepší úpravu, podělte se o ni ;)


9 komentářů:

  1. Kedlubnu mám ráději v syrové formě. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,ráda sleduji Tvůj blog. Nedávno jsem založila svůj blog http://powerplatelife.blogspot.cz/
    Můžeš se přijít podívat. Momentálně jsem vyhlásila oříškovou soutěž. J.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že je to zdravá, chutná a výživná kombinace ;) A mě se na tom nejvíc líbí ta VEPŘOVÁ PANENKA :-D

    http://www.fitjane.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím s Fit Jane-nejvíc se mi na tom líbí to maso :DD Mohu se zeptat, jak chutná quinoa? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hmmm... je to bez skoro bez chuti, takové měkké, jak, jak... já nevím, jak quinoa, musí prostě vyzkoušet a nebudeš litovat ;)

      Vymazat
  5. to je zajímavý, zkombinovat těstoviny a quinou, já to takhle většinou kombuniju s rýží, třeba pohanka a ráže, nebo jáhly atd.

    OdpovědětVymazat
  6. Mnam :) vypadá to zajímavě

    OdpovědětVymazat

A co vy na to? :)