neděle 28. prosince 2014

Selhání aneb nezdařená dieta

... a já už musím být tááák trapnááá, když  každé psaní začínám slovy "omlouvám se všem zbylým pozůstalým sledujícím, že aktivně svými články nepřispívám... amen "

Teď už vážně.
Z minulého článku (ano, ten, který byl napsán asi před tisíci lety) jste se mohli dozvědět, že jsem na začátku podzimu rozjela rýsovací dietu.
Kamarád mi sestavil jídelníček. Byla jsem celkem hodně motivovaná, odhodlaná,vydržela jsem to 7 týdnů. Ale výsledků moc nepřišlo (váha spadla jen o 3 kg, centimetry se o něco pohly, břicho splasklo ale nic extra) Proč?
No...
Protože jsem jídelníček pokaždé neuhlídala, na rovinu řeknu, že jsem to v některých případech opravdu nedala. Jakožto věčně zaneprázdněný člověk, co musí být všude zapojen nebo něco organizovat   tak o víkendech nebývám doma, spousta vystoupení s folklorem, cimbálovkou a mohla bych pokračovat, protože opravdu nebyl ani jeden týden, kdy bych nemusela improvizovat, přehazovat tréninky a rest day nebo v krizových situacích shánět alespoň vaničku tvarohu. Jako příklad můžu uvést školní výlet do Prahy, kde jsem sice vezla navážené ovesné vločky, krabičky na dva dny, ale potom jsem neměla možnost a hlavně čas se alespoň něčeho najíst Takže jsem to řešila šťávou z uga, zeleninovými saláty, rýží v asijském bistru, ale,už to nebyla ta striktní dieta a tam byla chyba...

A co z toho všeho? Rozhozený metabolismus, únava, nevyspanost (z množství vypité kávy jsem ani usnout nemohla a ráno jsem vypadala jak chodící zombie), křupající kosti (hlavně trhání v levém rameni a pravém předloktí), svalovky a tiky v oku. A nejvíc mrzí to, že mí milující rodiče všechno jídlo hradili a bylo to k ničemu (v mém případě).
Automaticky mi kupovali všechny suroviny a strašně mi pomáhali. Nedokážu ani spočítat, kolikrát mi maminka chystala krabičky, když jsem nestíhala nebo když mě pro mě taťka přijel po tréninku.  Párkrát došlo i na ostřejší slova, jestli je to opravdu nutné a proč to vůbec dělám. Jsem jim za to neskutečně vděčná ♥ A chudák bráška si jednou ani nemohl udělat míchaná vajíčka, prý, že už máme velkou spotřebu díky Karolíně:(

Definitivně jsem jídelníček přestala dodržovat někdy v listopadu poté, co mě vyčerpáním skolila angína a bylo mi tak příšerně a řekla jsem si dost. Tohle nechci! Nebudu do sebe cpát spalovače, umělé sladidla a doplňky stravy. Proč bych do sebe měla házet pět tabletek vitamínu C za den, když ho můžu mít v přírodní formě? Už jsem to nebyla já, nebylo to moje nadšení do vaření a zdravého životního stylu, protože tohle se zdravím doslova hraničilo...
Teď nechci toho kamaráda shazovat, že to asi sestavil špatně (ale upřímně, žádným kurzem neprošel a certifikovaný není, jen soutěží), ale prostě mi to nevyhovovalo. Chyba byla i na mé straně, o tom žádná.
Jednoduše řečeno, není to co doopravdy chci. Nechci závodit (nikdy neříkej nikdy :D) , nechci si zničit zdraví a ve čtyřiceti si tlouct do hlavy, proč jsem to vlastně dělala...

Takže víceméně, to co jsem si za těch sedm týdnů šíleným způsobem shodila, jsem měla rázem zpátky, protože se nehlídám, jídlo si nevážím a taky občas prasím. Ale cvičím vždy s nasazením, protože mě to nesmírně baví ♥ (jak kontraproduktivní :D) Problém je ale v tom, že kardiu jsem moc nedávala (kdo jo?  :D), takže jen zvedám a rostu a kdybych nebyla jak váleček, tak by možná i nějaký sval šel vidět :D hehe

Musíme nést i neúspěch a uznat porážku.
Haters se teď musí usmívat, že jsem to zase nedokázala. Sdílela motivační obrázky, tvářila se jak vítěz  a měla plnou pusu keců. Sliby chyby a skutek utek.
Ale já se nevzdám, protože nemůžeš porazit člověka, co se nevzdává...
Budu dělat co mě baví a jednou to budu mít! Ale teď jsou Vánoce a já jím páté přes deváté a vůbec mi to žíly netrhá :D

16 komentářů:

  1. Užívej si, jez zdravě, cvič a měj se ráda. To je přece nejdůležitějšíííííí. :)

    P.

    OdpovědětVymazat
  2. Mrzí mě, že to nevyšlo, snad to teď půjde lépe. Hlavní je, aby tě nepřestalo cvičení bavit a dále jsi nás ohromovala svými lívancovými komínky :3

    OdpovědětVymazat
  3. Všichni hrozně podléháme tlaku FB a ostatních sítí, kde se to hemží svědomitými a úspěšnými dokonalými těly...a proto se pouštíme do něčeho o čem máme pocit, že "bychom měli dělat" a nakonec máme pocit, že "jsme to nedali", abychom se rádoby potupně vrátili k tomu, co jde přirozeně z našeho nitra ... :) neúspěch ti nepřeju a mrzí mě, že tě to mrzí, ale je to nezbytný krok v cestě za hledáním sebe sama ;) prošla jsem si tím také a smekám, žes vydržela /byť nestriktně/ 7 týdnů!!! Seš dobrá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no právě, ty fotky bikin jsou strašně nereálné, ta forma je jen pár dní za rok, ale ta trnitá cesta, kterou musíš projít už na fotce vidět nejde... je to smutné, protože pak nutí hodně z nás hnát to tam, kde už je hrozící riziko.. :( ale jinak děkuji za podporu Jani, nic tak hrozného se přece nestalo, stále jsem tu :) :D

      Vymazat
  4. Niečo podobné som si zažila i ja. Rysovačku, vlny, ktoré však trvali neskutočne dlho - mala som 2fázové tréningy, málo jedla, ale držala som sa. Videla som v tom zmysel, chcela som schudnúť. Pretrénovala som sa a unavila natoľko, že som na mesiac musela cvičenie vyradiť. Bola som strašne sklamaná, nešťastná, že sa mi to nepodarilo. Podarilo sa mi zhodiť zo 64kg na 59kg, ktoré som nabrala veľmi rýchlo. A teraz? Teraz cvičím 3-4x v týždni, behám, keď mám chuť, dodržiavam IIFYM, čo znamená, že mám pravidelný prísun čokolády a od 16 rokov sa mi konečne podarilo dostať sa na 57,7kg (ovšem, sviatky, bude to chcieť zasa o čosi prísnejší režim) :-D ale ide mi vlastne o to, že ako náhle som sa prestala ukracovať i o iné veci, telo zvoľnilo, prestalo byť v strese, vyčerpané a odrazu všetko klape ako má, po 3 rokoch.
    Zvoľni, cvič, užívaj si život a daj si čas, teraz to telo potrebuje. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak, v zdravém těle zdravý duch :) děkuju a taky obdivuju, dvojfázové tréninky a vlny, žádná stranda teda.. :)

      Vymazat
  5. Každému se něco nepovedlo, jak já jsem se dlouho plácala! Zvedni hlavu, vem to opatrně a přizpůsobuj se situacím! To zvládneš! .)

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že je dobře, že jsi se tak rozhodla - neber to jako neúspěch, ale naopak něco jako prozření, očividně to tvému tělíčku ani zdraví ani maličko nepomohlo a spíš naopak uškodilo, je dobře si to uvědomit "včas".. já osobně na to mám názor, že takové různé vlvnění, vynechávání jídel, počítání, co smím, nesmím, kolik gramů přesně všeho...však to ani asi s běžným životem nejde moc zkloubit aniž by člověk 90% času nepřemýšlel o jídle..přijde mi to pak trochu jako posedlost.. odjakživa se řídím komplexní stravou, jím nejvíc sacharidů,tuků a jen s mírou bílkoviny,kterými doplňuji živiny, rozhodně netvoří většinu části z jídel..přeji ti, aby jsi také našla tu správnou hranici pro tebe a tělo, ono nikdy nic nestojáí za zničený metabolismus - zdraví! A šťastný život není o dokonalé postavě, ale o spokojenosti uvnitř sebe sama ;-):* Vždy poslouchej své tělo, to totiž oproti "odborným a chytrým" článkům vždycky mluví pravdu:-)
    Krásného Silvestra:*
    lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jo já se ti vůbec nedivím, žes to vzdala, když jsem si přečetla ten tvůj první týden. Každopádně klobouk dolů, žes to vydržela tak dlouho! Já bych to dala max ten týden a asi ani to ne. Nezvládla bych kombinaci tvaroh + vejce a už vůbec ne do sebe lít kafe. Řekla bych, že k rýsování určitě vede i lepší cesta než jíst pořád do kola to samé a ještě se k tomu dopovat kafe kvůli nedostatku energie ;).

    http://behealthy-befit-now.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj :) chtěla bych tě poprosit jestli by ses nepodívala na můj blog :) začala jsem včera ae už tam mám 2 články a 1 z nich je o cvičení. Vím že to zatím není nic moc, ale budu se to snažit zlepšovat :)
    http://www.lifewithpetra-blog.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Drž se :) Jednu cestou, kterou to asi nepůjde už znáš, tak je na čase se poučit a vyzkoušet jinou. Rozhodně bych si nebral nějaké bikini fitnessky jako vzor ( je to přece jen vrcholový sport a pro běžného studujícího nebo pracujícího je to trochu náročnější ). Hlavně nebýt zklamaná z jednoho neúspěchu. Chce to trochu čas než si člověk najde styl co mu sedí jak v jídle, tak i ve cvičení. Za nějakou dobu to vše určitě vychytáš

    OdpovědětVymazat
  11. To mě mrzí, že to tak úplně nevyšlo podle tvýho plánu, ale času je prostě málo a věcí čím dál tím víc, znám to taky. Den by potřeboval alespoň 50 hodin :-( drž se, dáš to!

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezký blog! Přeji krásný den, Danča.

    OdpovědětVymazat

A co vy na to? :)