středa 14. října 2015

Podzimní běhání ala ať je vítr nebo mráz

Ahoj a nazdar :)
Slíbila jsem, že budu psát. A taky budu! Snad.... Když bude o čem..(beztak to budou jen historky z mého daily life :D ).
Dnes cítím, že mám literární múzu (jinak bych  neseděla v 7:06 před monitorem s takovým nasazením :D).
V první řadě bych Vám ráda představila nového miláčka, partnera, domácího mazlíčka, přítele v nouzi, zkrátka věc, na kterou jsem si brousila zuby už hodně dlouho a její koupě byla spíš nutností než rozhazováním peněz (ano, nelituju ničeho :D).
Mnozí na Instagramu už včera nejspíš postřehli, že je tady řeč o běžeckých botech.
Uaaaaaaa :-)

Své staré, prošlapané Nike Revolution 2 jsem musela odložit stranou, protože jejich stav byl víc než žalostný. 
A tak jsem si slavnostně nakráčela do Hervisu, abych si nechala poradit. Ve výsledku jsem zjistila, že jsem běhala v dosti špatných modelech nejzákladnější řady a že pro mě, jakožto zapáleného běžce, který běhá vícekrát za týden, je už kvalitní obutí žádoucí.
Okej... Tak se plácnu před kapsu. 
Pán prodavač-odborník  mi nabízel jedny černé Nike Zoom Winflo,ale víš co, ehm... když se ti zkrátka  nelíbí, tak....
Tak jsem šla o dům dál a potkám Nike prodejnu. (Ano, ta bílá fajfka mě hypnotizuje a já jsem úchylná, naivní a zároveň jasný cíl marketingových tahů, čili nejspíš platím za značku a blabla... Miluju předražený Najk. Tečka :-D
A co nevidím?
Na stojanu majestátně leží Zoom Air Structure v mé oblíbené barvě a poslední model v mé velikost!
Osud?
Vážené dámy a pánové, dál snad není nutné tuhle story rozvádět :)
Falled in love!♥

A svou podzimní výbavu jsem musela ještě  obohatit o běžeckou čepku jedné nejmenované značky :)
Na druhý den nákupní běžecká horečka pokračovala ve stylu rolování stránek Tchiba  na přednášce biochemie (enzymy už umím, tak co :-D). Už, už jsem odesílala objednávku, když v tom jsem si vzpomněla, že Tchibo prodejnu mám naproti přes cestu. 
High five!
Koupila jsem si zde multifunkční šátek, běžecké rukavice a kompresní podkolenky, které jsou za mě fakt perfektní. :-) 

Mrkněte na jejich nabídku zde: TADY
Ihned jak jsem dorazila domů jsem se na to vrhla, oblepila se reflexními pásky  a vyběhla jsem vstříc vinohradskožižkovským ulicím.

V chladném počasí je nutné dodržovat několik zásad. Tady je pár z nich, kterými se řídím:

1) Obléknout se tak, jako kdyby bylo venku o 10-13 stupňů více
2) Oblečení je lepší vrstvit, než si obléknout jeden huňatý svetr, takže ideální je sportovní podprsenka, tílko z funkčního materiálu, triko s dlouhým rukávem, běžecká bunda nebo vesta, vězruvzdorné běžecké, nejlépe bezešvé kalhoty nebo punčocháče a na to druhou vrstvu legín. 
3) Nohy, ruce a hlava musí zůstat v teple: nejlepším řeším jsou kompresní běžecké ponožky , ještě lepší podkolenky( klidně i dvoje na sobě), rukavice z funkčního materiálu, šátek na krk, kukla, čepice nebo čelenka
4) Důležité je vidět a být viděn! Reflexní pásky, neonové barvy bot nebo části oblečeni, blikačka
5) Před během se napít dostatečného množství tekutin; myšleno voda nebo čaj ( káva na zvýšení srdeční činnosti funguje jako dobrý budič, ale riziko že budete v průběhu běhu muset na toaletu, je velké :-) alkohol je zcela nepřípustný :D
6) V z tepla domova vybíháme po lehké rozcvičce a za pocitu mírného chladu.
7) V zimě se nehraje na rychlost, důležité jsou delší vytrvalostní běhy s pomalejším tempem.
8) Nezastavovat! Krátká zastavení na pár sekund za účelem popadnutí posledních sil je adekvátní, ale rozhodně není žádoucí se zastavit, vychladnout a pro vládnout!
9) Doběhnout vždy do tepla, vydýchat se a nikdy nevynechávat strečink! Svaly a šlachy se musí uvést do stavu relaxace a protáhnout, aby se snížilo riziko zranění.  Stačí pár cviků na kvadrycepsy, lýtka, předklony lehce  paže, a vzpřimovače hlavy. Doporučuji nezanedbávat- nebude vás nohy na druhý den tolik bolet.
10) Co nejrychleji do teplého a suchého oblečeni. Horká sprcha, vyfoukat vlasy, teplé ponožky a s čajem nejlépe pod peřinu. 
11) Na místě je také užívání doplňků stravy jako je vitamin C, calcium, magnesium na nervosvalovou dráždivost nebo echinaceu na podpoření imunity

 ... A na závěr dodržujeme vyváženou a pestrou stravu, nešidíme spánek a dostatečně se oblékáme a s úsměvem  na rtu si užíváme podzimní počasí, protože běhání v barevném listí je totiž nejlepší:)


4 komentáře:

  1. Super článek :) Kde v Praze běháš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju moc :-) běhání v okolí žižkovské věže, náměstí Jiřího z Poděbrad, Olšanských hřbitovů a Riegrových sadů :-)

      Vymazat
  2. Taky jsem dneska byla. Konečně jsem se vzpamatovala z nachlazení, na chvíli přestalo pršet a bylo to boží! :) teď mi začíná ta pravá sezona. Podzim/zima mi to běhá líp. No těším se, až vyběhnu znova. A to vlastně bude asi zítra, protože co doma :D Jo a jsem ráda, že jsi zpět! Jak jdou studia?
    P.S. nechápu, jak můžeš umět enzymy. :D biochemii studuju už 4. rok a enzymy neumim a nesnášim :D

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuji lidi, kteří běhají v tak studeném počasí :). Já běhání miluji, ale běhám převážně na jaro a v létě (vždy brzy po ránu). Podzim a zima jsou pro mě odpočívací období a většinou se snažím zaměřit na jiné typy tréninků :). Nicméně ty rady zní skvěle, jestli se někdy odhodlám vyrazit i v zimě, budou se hodit :).

    OdpovědětVymazat

A co vy na to? :)