úterý 3. prosince 2013

Zase zpátky...

Po půl roce, kdy jsem zhruba na konci června přestala psát své denní zápisky ohledně přeorientování na zdravý životní styl, cvičení atd, jsem měla menší útlum. O prázdninách jsem byla v hlavním městě na brigádě, ke jsem absolutně nenašla čas ( nebo se mi spíše nechtělo) omezovat se v jídle, vařit si, či v úděsném horku dokonce cvičit. Fast food, kafíčka ve Starbucks, noční vysedávání v baru  (se sklénkou a  někdy i s cigaretou v ruce), jídlo ve spěchu, nevyspání, a světe div se, protože  jsem  během  jednoho měsíce zhubla o další tři kila, takže jsem najednou stála na váze a ručička ukazovala neuvěřitelných 65kg!! (pro jistotu jsem se ještě  převažovala u kámošky a hodnota byla stejná). Byla jsem z toho totálně vykolejená, protože se to vymykalo všem zákonům a principům hubnutí a zdravého stravování vůbec. Nutno však podotknout, že jsem měla ( ač se to nezdá) pravidelný, poměrně nenáročný pohyb. Denně jsem strávila 6 hodin na nohách běháním po place jako servírka a létáním po nákupních centrech, a tak různě po centru Prahy. Tvrzení tety, že v Praze zhubne každý, se potvrdilo.
Samozřejmě jak začala škola, začala jsem cvičit, ale pak jsem s tím vždycky tak po týdnu sekla, naprosto bez výsledku. Skoro bych řekla, že jsem v září vypadala ještě hůř než na začátku mé květnové výzvy, ale váhově jsem  přibrala polovinu toho, co jsem shodila. Pár stravovacím návykům, záměně potravin jsem si však navykla ( pomiňme pár skutečností, vyjímek, tábory, soustředění, vystoupení, kde prostě na výběr moc nemám), ale:
  • už víc jak 8 měsíců nejím paštiky ( ale jo, jedna paštika byla, když jsem jela v září do Itálie :D, protože to bylo jídlo, které má dlouho trvanlivost a nazpátek byl hlad, ikdyž jsem říkala, že ji nesním :D ), salámy ( typu vysočina, turistický salám), tavené sýry, klobásy, párky, majonézu, tatarku, máslo, polotovary, konzervy
  • smažím výhradně na olivovém oleji
  • snídám
  • piju jen vodu, zelený čaj, smoothie nebo 100% doma odšťavněné džusy z čistého ovoce nebo zeleniny
  • nesladím ( pouze ovocné saláty, kaše a to medem nebo javorovým sirupem)
  • sama si vařím, takže vím co jím ( recepty si většinou vymýšlím sama a když se něčím nechám inspirovat, stejně si to trošku pozměním podle sebe- experimentuju) 
  • zkouším a zařazuji do jídelníčku nové potraviny a ty, co jsem nikdy nechtěla jíst: tofu (čistá sója), karob, špaldu, špaldovou mouku, quionu, kaki, dýňová a slunečnicová semínka, brokolici, řepu, javorový sirup, červenou čočku, špaldový chléb... 
  • naučila jsem rodiče číst etikety, takže už přesně vědí, co mají koupit, automaticky se při nákupu jde první na zeleninu ovoce, tmavé celozrnné pečivo,masové výrobky s velkým obsahem masa, kuskus, bezvaječné těstoviny apod.
  • koupila jsem si své první činky ( neoprenové, zatím 2kg)
  • paradoxem je, že jsem dříve nesnášela rajčata.  Dělalo se mi po nich na zvracení, přemohla jsem se a s nechutní jsem je začala jíst a teď ji jím skoro denně. To samé je i u řepy, brokolice, špenátu ( ale na okurky nemájí :D) 
... prostě se snažím nejíst to, co tělu neprospívá :)

Kupodivu, tento měsíc mě to zase chytlo a já jsem se s plnou vervou pustila do clean eatingu ( až budu mít čas, rozepíšu se víc). Podstata je jasná, jíst zdravě, chutně a dobře. Začala jsem posilovat, což jsem předtím nedělala skoro vůbec. Svaly si přestaly hrát na schovku a začínají se pomalu, ale jistě rýsovat ( hlavně na rukách). A já mám zase chuť se snažit být lepší a lepší. Zdravý životní styl se stává jednou z důležitých věcí v mém životě :)


první odšťavňování: řepa, pomeranče, jablka :)

jáhly, slunečnicové semínka, karob, kokos, skořice, javorový sirup


brokolice, červená čočka, tofu, králičí maso ( vzadu zmiňovaný řepový džus)


menší nákup ve zdravém krámku :)

100% bio řepový džus ( kupovaný) mňamka, ale jsou tam konzervanty, raději domácí variantu

  :)


šílený 6ti minutový HIIT, každodenní záležitost

3 komentáře:

  1. Téda, jen tak náhodou jsem si říkala, že sem zase podívám, třeba něco.. a ejhle, fakt jo! :) tak to je super, že jsi zase zpátky a vše tě baví.. držím palce s dalším počínáním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda děkuju moc :) Jsem ráda, že má aspoň někdo zájem to sledovat :)

      Vymazat
  2. Vím, jaký jsou ty začátky těžký a jak jsem bojovala a pořád bojuju já, takže mě těší, když můžu sledovat někoho, kdo má stejný cíle, problémy, ale i stejnou vášeň :) A jinak si na vánoce přeju odšťavňovač, takže hned taky vyzkouším ten řepovej džusík, uplně na něj mám chuť, jen vidím tvé fotky :D

    OdpovědětVymazat

A co vy na to? :)